Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Højer og Lauritzen ApS
Finlandsvej 14B
DK-8450 Hammel
E-mail: info@tapes.dk
Tlf.: +45 3144 6100
CVR: 28966121
Bank
Djurslands Bank
Regnr.: 7267
Kontonr.: 0001099629
IBAN: DK9772670001099629
BIC (Swift): DJURDK22
Priser
På Tapes.dk er alle priser vist i danske kroner inkl. moms og eventuelle afgifter. Vi forbeholder os ret til at ændre i priserne uden yderligere varsel. Der tages forbehold for prisfejl, tastefejl og udsolgte/udgåede varer. Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Tapes.dk ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Betaling
Mulige betalingsmetoder:
- MobilePay
- Mastercard
- Alle VISA kort
- Tapes.dk gavekort
Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU samt Norge, Island og Schweiz. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Gavekort
Gavekort fra Tapes.dk udstedes elektronisk og skal indløses på vores hjemmeside. Indløsning foregår under bestillingsprocessen. Gavekort kan udstedes til en værdi fra DKK 100 til DKK 5000. Hvis gavekortet benyttes til køb af varer til en værdi, der er mindre end indestående beløb vil den resterende værdi forblive på kortet. Gavekort fra Tapes.dk er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen og kan ikke genopfyldes. Ødelagte, stjålne og bortkomne gavekort erstattes ikke. Gavekort udstedes i overensstemmelse med reglerne i lov om betaling.
Levering
Forsendelser leveres med den transportør du vælger i kassen, sker ab lager og altid til de gældende og aktuelle fragtpriser. Vi sender ikke til Grønland, Færøerne og udlandet. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks. Vi tilstræber at afsende ordrer samme dag som ordren er lagt, såfremt dette er inden kl. 14. Dine varer vil typisk blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Afhentning
Varer der haves på eget lager, kan efter forudgående aftale, afhentes på vores adresse.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at udfylde denne fortrydelsesformular. Du kan ikke fortryde købet alene ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur. Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler PostNord eller GLS.
Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav, til pakkeshop/boks eller lignende.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
- Køb foretaget som erhvervsdrivende
- Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen
- Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter
Varens stand, når du sender den retur
Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.
Hvis du har afprøvet varen på en anden måde, end hvad der er beskrevet ovenfor, og dette har medført, at dens værdi formindskes, er du ansvarlig herfor, og får kun en del af købsbeløbet tilbagebetalt. I visse tilfælde kan dette betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne retur.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan blive beskadiget undervejs i transporten.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi den estimerede værdi fra dit tilgodehavende.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.
Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen.
Varer returneres til:
Højer og Lauritzen ApS
Finlandsvej 14B
DK-8450 Hammel
Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav, til pakkeshop/boks eller lignende.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Du skal oprette en reklamationssag, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. moms, dog maks. DKK 500 inkl. moms, hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Tapes.dk, eller det konstateres at reklamationsret ikke er gældende.
Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens foreskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.
Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.
Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.
Tapes.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af Tapes.dk måtte have skabt, med mindre det følger dansk lovgivning.Varer returneres til:
Højer og Lauritzen ApS
Finlandsvej 14B
DK-8450 Hammel
Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav, til pakkeshop/boks eller lignende.
Bemærk at der ydes 6 måneders reklamationsret til erhvervskunder.
Persondatapolitik
Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@tapes.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare indgives til:
Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
– via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@tapes.dk